
Imagine captură/ canalul Bâstroe
Discuţii despre situaţia Canalului Bâstroe au loc astăzi între repreprezentanţii României, Ucrainei şi Comisiei Europene. Întâlnirea trilaterală se desfăşoară în ţara vecină. Printre punctele avute în vedere este şi inspecţia care va avea loc peste câteva zile, când în zona Canalului se vor face măsurători pentru a se stabili dacă s-au făcut dragări.
Întâlnirea a avut ca scop principal informarea cu privire la ceea ce se întâmplă pe Canalul Bâstroe și în zona Chilia.
Oficialii ucraineni au anunțat că vor înceta orice formă de dragare în zona Chilia și Bâstroe, indiferent că este vorba despre dragare industrială sau de întreținere, a transmis Ana Maria Stancu, potrivit stiriletvr. Mai mult decât atât, în urma întâlnirii de astăzi la care au participat oficiali români și ucraineni și reprezentanți ai Comisiei Europene, s-a stabilit că atenția se va concentra pe Brațul Sulina, și investițiile la fel, tocmai pentru a putea permite navigația vaselor care se află în clusterul Dunării.
Totodată, în urma întâlnirii de astăzi, s-a ajuns la concluzia că dialogul trebuie să fie mai intens între parteneri, în vederea obținerii tuturor informațiilor și a desfășurării tuturor activităților pe zona Canalului Bâstroe.
Am fost anunțați că, teoretic, se va respecta calendarul măsurătorilor stabilite să înceapă pe 15 martie, însă oficialii români așteaptă un accept de la Ministerul Apărării Naționale din Ucraina. Când vor avea acest accept, trei nave vor merge acolo, cu personalul specializat, care vor face măsurători pentru a vedea dacă s-a modificat debitul fluviului și dacă cumva există posibilitatea ca ecosistemul din Delta Dunării să fie pus în pericol. Toată această activitate ar trebui să se desfășoare sub securitatea asigurată de partea ucraineană.
„Vestea bună este că Ucraina și-a asumat că va înceta orice formă de dragaj pe Chilia și pe Bâstroe și am stabilit împreună cu delegația Comisiei Europene că activitatea principală de la acest moment se va canaliza către consolidarea canalului Sulina, investițiile în canalul Sulina, astfel încâ să creștem capacitatea de tranzit pentru preluarea tuturor navelor care sunt pe clusterul Dunării maritime”, a spus Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.