Pandemia a servit drept catalizator pentru digitalizarea economiei. În deplină incertitudine financiară din cauza măsurilor sanitare împotriva pandemiei, companiile mari de tehnologie și-au arătat din nou puterea facturilor. Apple, Facebook, Amazon și Alphabet – compania mamă Google – și-au crescut profiturile în ultimul trimestru.
În bilanțurile trimestriale respective, prezentate în același timp la închiderea Wall Street, Big Tech a arătat o tendinţă de creștere în majoritatea afacerilor lor. Gigantul de comerț electronic Amazon a fost unul dintre cei care au beneficiat cel mai mult de criza sănătății, triplându-și profitul trimestrial până la 5.418 milioane de euro. Cele mai mari creşteri din istoria sa, relatează abc.es.
Între iulie și septembrie a strâns 82.312 milioane de euro, cu 37% mai mult decât anul precedent. În primele nouă luni, a înregistrat vânzări de 222.986 milioane euro față de 165.274 milioane euro, ceea ce echivalează cu 35% mai mult decât în aceeași perioadă din 2019. Până în septembrie, a obținut un profit net de 12.826 milioane euro, un 69% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Investiții îmbunătățite în publicitatea digitală
În mediul social media, efectele inițiale ale Covid-19 au dispărut. În ciuda boicotului publicitar experimentat în iulie de o sută de mărci comerciale, Facebook a marcat din nou un trimestru ascendent, îmbunătățindu-și veniturile cu 21,6% pentru a ajunge la 18.377 milioane de euro. Gigantul rețelelor de socializare, în vizorul autorităților americane pentru posibila influență a acestuia în următoarele alegeri, a generat profituri de 6.716 milioane de euro, cu 28% mai mult decât acum un an.
Între ianuarie și septembrie, compania a înregistrat 16,3 miliarde de euro, cu 61% mai mult decât cele obținute în aceeași perioadă a anului trecut, determinată de o creștere notabilă a publicității online în lunile pandemiei. În această perioadă, a avut o cifră de afaceri totală de 52.630 milioane de euro, în mare parte din afacerea de publicitate de pe rețeaua socială și Instagram (deținută de aceasta), care este principala sursă de venit a companiei.
O afacere care a avut ca rezultat o nouă creștere a numărului de utilizatori cotizați zilnic, 1.820 milioane, cu un număr cumulat de 2.740 milioane utilizatori înregistrați la nivel mondial. În ambele cazuri, cu 12% mai mult decât în perioada precedentă.
Și-a revenit și Alphabet, compania-mamă Google, a cărei activitate de publicitate, principala sa sursă de venit, a avut un impact asupra creșterii cu 14% a veniturilor sale (39.534 milioane de euro). Firma Mountain View (SUA) și-a mărit profitul în această perioadă la 9.633 milioane de euro, cu 60% mai mult.
La rândul său, Twitter a înregistrat o îmbunătățire a conturilor sale, cu o creștere de 13% a veniturilor sale (801 milioane de euro), deși a înregistrat o scădere a profiturilor sale (24,5 milioane de euro), echivalentă cu 21 % mai puțin. Măsurile împotriva dezinformării au condus la moderarea creșterii utilizatorilor, vizând aproximativ 187 de milioane de utilizatori activi zilnici în trimestrul dintre iulie și septembrie, cu doar 1 milion mai mult decât în perioada precedentă.
În ciuda reducerii vânzărilor iPhone-ului, produsul său emblematic, Apple a înregistrat venituri trimestriale de 55.399 milioane de euro, cu 1% mai mult decât anul precedent, în timp ce și-a crescut profiturile (10.857 milioane de euro) cu 3, 7%. La sfârșitul anului fiscal anual, multinaționala americană avea un venit cu 5% mai mare decât anul precedent (235.150 milioane de euro).
Întârzierile în comercializarea noilor modele de telefoane mobile, care au fost lansate acum două săptămâni pe primele piețe, au avut un impact asupra profiturilor lor anuale: 49.178 milioane de euro, ceea ce reprezintă o reducere de 8%.
Lovitura a fost evidentă mai ales în China, unde generează aproximativ 20% din vânzările sale. Unitățile vândute de la terminal au scăzut cu aproape 30%. Pe de altă parte, vânzările de tablete și computere iPad au beneficiat de telemuncă prin creșteri notabile, la fel ca și afacerea sa de servicii, care include platforme de conținut muzical și multimedia.
Samsung a înregistrat, de asemenea, o creștere a vânzărilor produselor și componentelor sale electronice. Gigantul sud-coreean, al cărui președinte a murit recent după patru ani de spitalizare, a adus 66,96 trilioane de woni (50,394 milioane de euro), o creștere de 8%. Și și-a ridicat profiturile la 27 de miliarde de woni (6,976 milioane de euro), o creștere de 51,7%.