Sorin Cîmpeanu: „În fiecare săptămână primim o confirmare despre cât de mult a coborât învățământul românesc”

O catastrofă educațională. Astfel caracterizează ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu cei doi ani de pandemie în care școala s-a făcut online. El susține că notele din acea perioadă nu sunt relevante. Un motiv în plus pentru a le diminua importanța.

Asta nu înseamnă că se va renunța complet la sistemul obișnuit de notare a copiilor, explică ministrul, care mai spune că a propus ca la intrarea în sistem, un profesor debutant să înceapă cu salariul mediu pe economie. „O școală mai prietenoasă, mai atractivă și mai eficientă trebuie să aibă și dascăli motivați”, consideră Sorin Cîmpeanu.

„Pe parcursul crizei sanitare aceste probleme s-au accentual, s-au amplificat. Asta mă face să cred că este absolut inadmisibil să coborâm calitatea educației mai mult decât este acum. Primim vești după vești, lucruri pe care le știm, lucruri care din păcate se confirmă. Săptămâna trecută am avut un raport al unui studiu privind literația, care a confirmat rezultatele testelor Pisa, ale examenelor naționale, rata ridicată de analfabetism în rândul copiilor și tinerilor noștri. Astăzi vedem bine un alt subiect.

România este pe ultimele locuri din perspectiva numărului de tineri înscriși în învățământul superior. În fiecare săptămână primim o confirmare a acestor vești rele despre sistemului de educație din România. Toate aceste se constituie într-un motiv pentru care am afirmat că unica șansă a României este schimbarea trendului de la acest punct de minim să începem să construim. Din fericire există proiectul România educată, care în foarte scurt timp va fi transpus în legislație primară, urmată de legislație secundară. Din fericire există resursele financiare disponibile în PNRR. Iar modul în care se articulează aceste două oportunități se constituie într-o șansă ca educația, într-adevăr, să înceapă să urce din perspectiva calității și din perspectiva echității.” integral RFI

Leave a reply