miercuri, septembrie 22

Primul tren diesel românesc aşteaptă a fi omologat

0
65

Trenul românesc produs la Pașcani este gata de omologare, dar deși poate rula cu 120 km/h va circula pe rute cu viteza medie de 30 km/h.

Trenul construit de Electroputere Pașcani a trecut de ultimele teste și e pregătit pentru omologare. Garnitura poate atinge o viteză de 120 kilometri pe oră și are o capacitate de 164 de locuri.


Construcția trenului care are o lungime de 60 de metri, având în componență trei vagoane, a început în urmă cu patru ani.

Conform Digi24, la exterior, trenul este decorat cu motive tradiționale românești, iar la interior sunt standarde de cea mai înaltă calitate.

Interiorul trenului

  • Trenul românesc produs la Pașcani consumă mai puțin combustibil

La această capacitate, trenul este recomandat pentru distanțe scurte și medii. Prototipul a fost scos pe șine, pentru a fi evaluați parametrii de funcționare, pe mai multe rute din țară: spre Valea Prahovei, Făurei din județul Brăila sau Mestecăniș din județul Suceava.

Autotrenul fabricat la Pașcani consuma de trei ori mai puțin combustibil decât locomotivele diesel.

În prezent, în România sunt doar două tronsoane care permit circulația trenurilor de mare viteză: București – Constanța și București – Predeal.

  • Sindicaliştii încurajează acest  nou model de autotren

Sindicatul mecanicilor de locomotivă este de acord cu acest nou model, produs la Paşcani. Astfel, liderul acestora, Iulian Măntescu a declarat, în exclusivitate, că ” mă bucur că se reia tradiţia acestor autotrenuri, pe care regimul comunist le-a stopat şi care erau făcute cu un real succes, odinioară la uzinele Malaxa”

 

Leave a reply