miercuri, decembrie 2

News ALERT: Proteste la Barcelona după închiderea fabricii Nissan. “Imaginile cu arderea Barcelonei nu ajută. Ele distrug Catalunya”

0
516

Nissan a confirmat oficial închiderea fabricii sale din Barcelona, după cum a anunţat Ministerul Industriei astăzi, ceea ce va însemna dispariția a 3.000 de locuri de muncă directe și a aproximativ 20.000 indirecte. În scurt timp, compania va informa sindicatele și Guvernul regional catalan. Decizia a fost comunicată ministrului Reyes Maroto de către CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, relatează La Vanguardia.

“Ne-au spus că nu suntem competitivi pentru că suntem la 20%, că chiar dându-ne să fabricăm o nouă o mașină nu vom fi competitivi… Ne-au lăsat să murim”, a reacţionat astfel Juan Carlos Vicente, președintele consiliului de muncă Nissan, în faţa a o mie muncitori.


Aceştia erau adunaţi la intrarea fabricii din Zona Liberă de la Barcelona, ​​după ce s-au întâlnit cu conducerea spaniolă a firmei japoneze și cu președintele Nissan Europe, Gianluca de Ficchy, ocazie cu care au fost informați despre închiderea uzinelor.

Momentul producerii primii maşini Nissan Patrol va rămâne istorie

Juan Carlos Vicente a dat asigurări că el şi angajaţii vor opri închiderea fabricii și vor face ca industria auto să aibă un viitor clar în Catalunia.

“Vom continua lupta pe stradă”, a dat asigurări.

Exact asta s-a întâmplat. Ulterior, lucrătorii Nissan au fost escortați de forţele de ordine ale Mossos d’Esquadra și Poliției Locale Montcada și au mers pe drumul C-17 pentru a-l tăia pe ambele sensuri ale marșului.

După ce a aflat oficial despre decizia Nissan în această dimineață, Ministerul Industriei și-a exprimat opoziția față de măsură.

„Crearea unui grup de lucru pentru studierea unor scenarii alternative care să garanteze continuitatea activității industriale a fost propusă președinției companiei japoneze. De asemenea, Guvernul consideră că menţinerea activităţii uzinei din Barcelona este posibilă prin planul de fezabilitate prezentat în urmă cu câteva luni președinției Nissan Motor și pregătit în comun de Ministerul Industriei și de Generalitat de Catalunya, cu sprijinul Consiliului municipal al Barcelonei și al Consorțiul din Zona Liberă”, potrivit unui comunicat al Ministerului Industriei.

Ministerul de profil se luptă şi el cu Nissan

Pentru ministerul condus de Reyes Maroto, fabrica are sens economic, deoarece “este mai profitabil să investești decât să suporţi costurile de închidere”, care ar putea depăși 1 miliard de euro.

Reyes Maroto

Maroto amintește, de asemenea, că „fabrica este strategică, deoarece părăsirea Barcelonei și a Spaniei înseamnă şi părăsirea Uniunii Europeane, cu consecințele costurilor de reputație pentru o piață de peste 500 de milioane de locuitori”.

Fabrica din Zona Franca – cel mai important centru Nissan din Spania – a pierdut treptat volumul de muncă în ultimul an, ceea ce a dus la sfârșitul anului 2019 la 600 de pensionări anticipate, în timp ce fabrica a continuat să funcţioneze sub 30% din capacitatea sa. Odată cu pandemia, ea a fost practic paralizată.

Multinaționala auto japoneză își încadrează decizia de închidere a fabricii Nissan din Barcelona în planul său strategic de trei ani, după ce a intrat în pierderi pentru prima dată în ultimii 11 ani. Poziția sa în Europa a pierdut importanţă în beneficiul Renault, după noua distribuție de zone geografice anunțată miercuri de alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.

Încă o lovitură, după pierderile imense provocate de acţiunile separatiste

Haosul provocat pe străzile Barcelonei de anarhiştii separatişti nu a ajutat economia locală

Nissan pune capăt astfel unei istorii de 40 de ani la Barcelona. A fost prima companie japoneză de automobile cu o fabrică în Europa, după ce a achiziționat o fostă companie auto iberică cu scopul de a avea o poziţie bună la start, în fața intrării iminente a Spaniei în Uniunea Europeană și a evita astfel tarifele și cotele actuale la import.

A început producţia cu Nisan Patrol-ul off-road, cel mai lung vehicul al său, și cu Nissan Vanette, deși uzina din Barcelona nu a reușit niciodată să pună mâna pe producția unui turism, ceea ce ar fi asigurat un volum mare de producție. Experiențele Tino și mai recent Pulsar nu au reușit.

Închiderea fabricii Nissan este încă o mare pierdere pentru regiunea Catalunyei după nenumăratele plecări de mari companii urmare a acţiunilor separatiste de rupere de Spania începute odată cu referendumul ilegal pentru indepedenţă din 1 octombrie 2017.

Quim Torra şi Carles Puigdemont, liderii separatişti catalani responsaboli de criza Catalunyei

În ciuda hemoragiei de capital, acţiunile separatiştilor nu au încetat chiar dacă între timp liderii catalani au fost condamnaţi, iar Carles Puigdemont, principalul responsabil pentru haosul din Catalunya, a fugit în Belgia. Qium Torra, succesorul său, a continuat politica pro-independenţă sabotând indirect în continuare economia regiunii.

Președintele PP în Cataluña, Alejandro Fernández, a acuzat închiderea fabricii Nissan de la Barcelona pe care a pus-o în legătură cu „discursul antiindustrial” al primarului orașului, Ada Colau.

“Imaginile cu arderea Barcelonei nu ajută. Ele distrug Catalunya”, a declarat președintele PP catalan, prin contul său de Twitter. Ca dovadă că acţiunile politice locale ale unor lideri iresponsabili nu ajută la economia Catalunyei, el a dat exemplul altor fabrici auto din Spania, care fac parte din acelaşi consorţiu cu Nissan şi care sunt păstrate, în ciuda dificultăţilor economice.

Alejandro Fernández a subliniat că fabricile din Ávila și Cantabria vor trece în mâinile Renault – marcă parte a aceleiaşi alianțe de mari concerne auto ca Nissan – și acestea vor fi salvate.

Leave a reply