sâmbătă, ianuarie 23

Mai mult de jumătate din mașinile vândute în Norvegia sunt electrice

Cele patru noi modele cele mai bine vândute din țară (Audi e-tron, Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 și Nissan Leaf) sunt toate alimentate cu energie electrică
0
186

Norvegia a devenit prima țară din lume în 2020 în care mașinile electrice au reprezentat mai mult de jumătate din noile înmatriculări, o etapă care o pune pe drumul spre obiectivul său de decarbonizare a noilor sale vehicule până în 2025, ne informează diariolasamericas.com .

 

Potrivit Consiliului de informare a traficului rutier (OFV), în pofida pandemiei COVID-19, vehiculele electrice au avut o cotă de piață de 54,3% anul trecut, comparativ cu 42,4% anul precedent.


Fără precedent în lume, vânzările s-au accelerat la sfârșitul anului, iar în decembrie cota de piață a mașinilor electrice a atins un nou record lunar de 66,7%.

 

Mai mult de jumătate din mașinile vândute în Norvegia sunt electrice, dar achiziționarea acestora poate produce  pagube  financiare statului norvegian.

 

De ce nu-și iau românii mașini electrice și care-s beneficiile pe care nu le

foto: playtech.ro

 

Cele patru noi modele cele mai bine vândute din țară (Audi e-tron, Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 și Nissan Leaf) sunt toate alimentate cu energie electrică.

A cincea, Volkswagen Golf, are o versiune reîncărcabilă, dar statisticile nu fac diferența între diferitele tipuri de motoare.

„Aceasta este o tendință  pozitivă”, a declarat Christina Bu, secretarul general al Asociației Norvegiene a Vehiculelor Electrice, care promovează premisa „zero emisii”.

“Suntem pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivele din 2025”, a adăugat el. Norvegia, care este paradoxal cel mai mare producător de hidrocarburi din Europa de Vest, are ambiția de a face toate noile sale mașini „zero emisii” din acel an.

Pentru a-și atinge obiectivul, țara nordică aplică o politică fiscală extrem de avantajoasă, deși a început să reducă unele dintre privilegiile acordate mașinilor electrice, cum ar fi taxele urbane gratuite sau posibilitatea utilizării coridoarelor de transport public.

Spre deosebire de autoturismele diesel sau benzină, care sunt supuse unor taxe foarte mari, autovehiculele reîncărcabile sunt scutite de practic toate tipurile de impozite, făcându-le mai competitive în momentul achiziției.

Vehiculele hibride, care combină combustibil fosil și energie electrică, și-au crescut vânzările în 2020, cu o cotă de piață de 29,1% față de 25,9% în 2019.

În ciuda acestei performanțe de neegalat, Asociația Norvegiană a Vehiculelor Electrice spune că anul trecut se aștepta ca electricitatea să reprezinte aproape 60% din piață. “Am fi reușit dacă nu ar fi fost coronavirusul”, a menționat Christina Bu, “dar virusul a întârziat câteva lansări”.

Pentru anul în curs, asociația susține că are o cotă de piață de 65%. “Pentru prima dată, numărul lansărilor de modele electrice (care ar putea fi de aproximativ 40) este de așteptat să depășească cel al altor vehicule, inclusiv hibrizii reîncărcabili”, a remarcat Bu.

Deși progresează la niveluri record, electrificarea parcului auto norvegian este încă foarte progresivă. La sfârșitul anului 2019, doar 9% din vehicule funcționau cu energie electrică.

 

Pe de altă parte, avantajele acordate achiziționării de vehicule electrice produc un impact negativ  impozitelor la stat.

Potrivit Ministerului Norvegian al Finanțelor, anul trecut, pierderea veniturilor fiscale a fost de aproape 20.000 de milioane de coroane (aproximativ 2,33 miliarde de dolari).

 

 

 

 

 

Leave a reply