marți, decembrie 1

Lovitura lui Nicușor Dan: românul care a revoluționat traficul în New York va lucra gratis pentru ”noul București”!

3
10061

Noul primar general al Capitalei arată că vrea să facă lucruri mari în mandatul său. Nicușor Dan a promis că va face un ”nou București” și pentru asta are nevoie de oameni de mare valoare care să ajute la schimbarea în bine a Capitalei.

Unul dintre ei este profesorul american de origine română Michael Horodniceanu. Acesta a condus tot ce a ținut de transport în New York, inclusiv Poliția Rutieră, și a coordonat proiecte majore în valoare de zeci de miliarde de euro pentru metroul celui mai mare oraș american.

Acum este profesor la New York University Tandon School of Engineering, conducând Departamentul pentru Inginerie Civilă și Urbană. Într-un interviu la Digi 24, Horodniceanu a explicat ce trebuie făcut în București, adică exact ce n-a făcut Gabriela Firea.


Ideile lui Michael Horodniceanu despre refacerea transportului în Capitală

  • Trebuie început prin reorganizarea regiei transportului din București. Anumite lucruri se pot face cu o investiție minimală, mai mult de timp și de organizare decât financiară. Cred că ăsta este primul pas care trebuie făcut pentru a îmbunătăți transportul din București. Parcarea este lucru care trebuie schimbat pentru a acorda prioritate mișcării. Se pot face schimbări care nu vor necesita la început investiții, care trebuie făcute mai mult în timp, ci schimbări de organizare”
  • Direcția în care se merge este de a da prioritate pietonilor, celor care se folosesc de ceea ce noi numim transport activ – biciclete, chiar și mersul pe jos – nu folosirea de mașini particulare. Este important să ne sprijinim pe rețeaua de autobuze care trebuie să fie îmbunătățită, de piste de biciclete, care sunt foarte importante”
  • „Folosirea de biciclete și mersul pe jos sunt importante și asta e tendința în marile orașe. New York își mărește substanțial rețeaua de piste de biciclete și una dintre propunerile pe care le-a făcut universitatea a fost de a crea legături, de poduri speciale pentru pietoni și biciclete, nu pentru mașini”.
  • Bucureștiul este la ora actuală într-o fază în care lumea se folosește mult prea mult de mașini particulare, nu există un mod în care oamenii să meargă până la un punct cu mașina, să o lase acolo și să se folosească de transportul public. Bucureștiul, într-un fel, din punct de dezvoltare urban, arată mai mult ca Parisul decât ca New Yorkul, străzile sunt mai mici, dar sunt foarte multe locuri în care se pot face îmbunătățiri care să creeze posibilitatea unei mișcări mult mai fluide. Când am fost în București, am văzut că cel mai bun lucru era să merg pe jos sau să iau transportul public, altfel era absolut imposibil”
  • Eu sper că ceea ce voi primi înapoi – pentru că ceea ce voi face este pro bono – este să-mi readuc la zi limba română și să mă folosesc de ea în mod curent”, a adăugat profesorul.

Dezastrul lăsat de administrația Firea va fi greu de reparat 

Firea n-a mișcat un deget pentru Centura Capitalei, cea mai rea din Europa

Nicușor Dan a promis în campania electorală de la primăria Capitalei că, dacă va fi ales, va declanșa operațiunea numită ”Noul București” – un plan complex menit să redea primului oraș al țării grandoarea și savoarea pe care o merită orice capitală.

Problema este că dezastrul celor patru ani de administrație Firea&PSD în București au lăsat urme adânci, care nu pot fi șterse cu una cu două.

Avantajul este că majoritatea în Consiliul General este USRPLUS-PNL-PMP, ceea ce îi permite noului primar să poată pune în practică schimbările.

Venirea unor specialiști români de renume în afara țării, cum este cazul lui Michael Horodniceanu, îi poate fi de mare ajutor lui Nicușor Dan, care nu poate revoluționa Bucureștiului cu oamenii Gabrielei Firea.

VEZI ŞI:

Sus mâinile, oamenii lui Kovesi dau milităria jos din pod! Cine e în cărți să preia hățurile Capitalei

Iohannis, față cu ziariștii care întreabă ca să fie rău, nu ca să fie bine. ”E o catastrofă, nu căutăm acum vinovați”

”Ori tăierea pensiilor, ori prelungirea vârstei de pensionare!”. Un expert internațional spune adevărul despre sistemele de pensii

Un respectabil profesor universitar în SUA și la Cluj îi desființează pe Rafila și Cercel: ”Mânjesc lumea științifică”

3 comments

Leave a reply