Jurnaliști ai ziarului german Bild, cel mai bine vândut ziar din Europa, înlocuiți de inteligența artificială

foto: dpa / Monika Skolimowska
Unii angajați ai publicației germane Bild ar urma să fie înlocuiți de inteligența artificială, ca parte a unui plan de micșorare a costurilor cu 100 de milioane de euro, destinat restabilirii profitabilității, relatează The Guardian.
Publicația „se va despărți, din păcate, de colegii ale căror sarcini, în lumea digitală, pot fi îndeplinite de inteligența artificială și/sau de procese automatizate”, a transmis proprietarul Bild, cel mai mare editor media de pe continent, Axel Springer SE, într-un e-mail adresat angajaților.
Conform e-mailului, citit de principalul competitor al Bild, ziarul Frankfurter Allgemeine (FAZ), „editorii, personalul din tipografii, subeditorii, corectorii și editorii foto nu vor mai exista ca până acum”.
E-mailul a fost semnat de patru manageri de top din cadrul ziarului, inclusiv de redactorii-șefi Marion Horn și Robert Schneider, conform FAZ, scrie adevarul.
Anunțul survine după ce, în luna februarie, directorul general, Mathias Dopfner, a transmis că publicația se va transforma într-o „companie media pur digitală”. Acesta a mai adăugat că aplicațiile bazate pe inteligență artificială, precum ChatGPT, ar putea „face ca jurnalismul independent să fie mai bun decât a fost vreodată sau să îl înlocuiască”.
Dopfner a preconizat că, în scurt timp, inteligența artificială va deveni mai bună la „agregarea informațiilor” și a mai precizat că numai editorii care scriu „cel mai bun conținut original” vor putea supraviețui.
Publicația nu a transmis numărul exact de persoane care își pot pierde locul de muncă, însă conform FAZ, este vorba de circa 200 de persoane.
Și alte companii au transmis că au de gând să utilizeze inteligența artificială, precum Buzz Feed. De asemenea, Daily Mirror și Daily Express studiază utilizarea inteligenței artificiale.