sâmbătă, decembrie 5

„Trebuie să fim imperfecți”: 3 pași simpli pentru a reduce stresul pe fondul pandemiei

0
125

Pandemia covid-19 a lăsat deja peste 50 de milioane de persoane infectate în lume și peste 1,2 milioane de decese.

Cei care nu au fost afectați direct de virus au trebuit probabil să facă schimbări în viața lor pentru a se adapta la presiunile familiale, economice sau de muncă pe care pandemia le-a impus într-un context de incertitudine.

Potrivit unui studiu realizat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) în 130 de țări, cererea de consultații legate de problemele de sănătate mintală a crescut, în timp ce sistemele de sănătate nu pot face față acestor cerințe.


Specialiștii vorbesc despre o „criză de sănătate mintală fără precedent”, în care una dintre cauze este nivelul ridicat de stres.

Tanya Dalton, consultant specializat în productivitatea muncii, fondatoare a firmei americane Inkwell Press și autoare a The Joy of Missing Out („Bucuria lucrurilor care lipsesc”), s-a specializat în lucrul cu femeile.

În aceste luni a venit rândul ei să vadă cât de mulți dintre ele și-au mărit cererile de sine pentru a răspunde cerințelor muncii și vieții lor de familie, în special a celor care tind să fie perfecționiste și, din acest motiv, nu își permit să dea greș.

Trebuie să fim imperfecți agresiv”, spune Dalton în dialog cu BBC, referindu-se la nevoia urgentă de a accepta imperfecțiunea ca parte a vieții noastre într-un mod direct.

Nu este suficient, explică ea, să încetinească și să reducă numărul de sarcini. Ceea ce se cere este o schimbare profundă a minții care ne permite să acceptăm imperfecțiunea din viața noastră ca ceva natural.

Și acum, în vremuri de pandemie, este cel mai bun moment pentru a o face. „Este în regulă să ne simțim vulnerabili pentru că toți ne simțim așa”.

În toți anii de experiență, am văzut cum această schimbare a mentalității îi ajută enorm la locul de muncă și în viața lor”, spune ea.

Acestea sunt trei etape simple pentru a fi imperfect agresiv și pentru a reduce nivelurile de stres, potrivit consultantului.

1. Prioritizează ceea ce este important și urgent

Este vorba despre identificarea sarcinilor care ne conduc spre obiective pe termen lung și care au un termen presant.

Pentru aceasta, trebuie să le puneți în partea de sus a unei liste și să le acordați prioritate maximă.

Problema este că atunci când oamenii se luptă contra cronometru, nu există spațiu pentru a inova sau a găsi soluții creative. Aici intervine al doilea nivel.

2. Dezvoltați ceea ce este important, dar nu urgent

La al doilea nivel sunt activitățile care ne aduc mai aproape de obiectivele noastre finale, deoarece se concentrează pe planificarea viitoare și auto-îmbunătățire, dar nu au un termen iminent.

Și tocmai pentru că nu au un termen limită urgentă, le este foarte ușor să dispară complet din radar.

Este important să le oferim spațiu, spune Dalton, pentru că este vorba despre activități și proiecte care vor crește în cele din urmă șansele unei performanțe mai bune la locul de muncă și personal.

3. Adaptați-vă (lăsând deoparte lucrurile neimportante)

În al treilea nivel, intră lucruri fără importanță, care nu ajută la atingerea obiectivelor pe termen lung, dar care fac mult zgomot.

De exemplu, orice ţine de treburile casnice de zi cu zi, precum spălatul vaselor. Sau ne îndeplinim un angajament în afara muncii pur și simplu pentru că ne simțim obligați să facem acest lucru.

Prin urmare, există momente în care trebuie să spui NU. „Este în regulă dacă bucătăria este o mizerie”, spune Dalton.

Lucrul plăcut de a face o listă de lucruri importante, adaugă ea, este că nu mai pierdem energia gândindu-ne la ceea ce urmează și, în schimb, funcționăm după priorități.

Concentrarea pe prioritățile noastre este ceea ce separă ocupatul de cel cu adevărat productiv”, spune ea.

Am petrecut ani buni simțind că fiecare zi nu mai este pe măsură. În cele din urmă m-am trezit și am realizat că nu există ceva perfect.

Este timpul să ne eliberăm”, încheie ea.

VEZI ŞI:

Coronavirus: strategia brânzei elvețiene pentru a ne proteja de covid-19

”Copacul cu coaja de săpun” ascunde ingredientul-cheie care face imbatabil vaccinul anti-COVID

Spray-ul nazal anti-COVID. O pulverizare zilnică în nări ar acţiona ca un vaccin

Leave a reply