Firea și centura. De ce a ajuns capitala României rușinea Europei

0
339

Din 2016 și până în 2020, PSD a avut pe mână tot ce avea nevoie pentru a termina centura Capitalei, Bucureștiul fiind singura capitală din Europa fără o șosea de centură modernă, top autostradă.

Dar fixația guvernărilor controlate de Liviu Dragnea a fost cu totul alta decât binele conducătorilor auto: atacul la justiție pentru salvarea policienilor cu dosare penale.


Rezultatul a fost că, în anul de grație 2020, capitala României este rușinea Europei la acest domeniu: nu are nici azi o centură măcar la jumătatea celei din Budapesta.

Deși ar fi o mare realizare dacă ar avea o centură fie și ca la Sofia, nu atât de grandioasă precum cea din capitala Ungariei, dar oricum nouă și foarte utilă.

Centura Capitalei României este o rușine, un dezastru, o nenorocire, o oglindă a imaginii rușinoase de țară. Nicăieri în lumea civilizată nu poți vedea așa ceva. Iar pentru străinii care traversează România e un calvar fără egal să treacă pe lângă București.

Nimic nu se poate schimba câtă vreme PSD controlează încă Parlamentul României și Capitala, prin administrația Firea.

Actualul Guvern face deja pași în direcția normalizării și salvării onoarei României, dar PSD a depus deja moțiune de cenzură împotriva sa.

Ludovic Orban promite altă abordare: a faptelor, nu a vorbelor

Autostrada de Centură a Bucureştiului este vitală, iar Guvernul îşi propune ca, până la sfârşitul anului, să semneze toate contractele de proiectare şi execuţie pe cele 4 tronsoane de nord şi să înceapă şi să continue lucrările de construcţie pe cele 3 tronsoane din sud ale autostrăzii, a declarat prim-ministrul Ludovic Orban.

“Am ţinut să fiu prezent la acest eveniment extrem de important. Practic, astăzi încep lucrările pe primul tronson de autostradă de centură, din cele 7 tronsoane de autostradă care urmează a fi construite. Bucureştiul are nevoie de Autostradă de Centură, nu de astăzi, nu de ieri, de cel puţin 15 ani de zile. Indicii de trafic arată că traficul pe Centura Bucureştiului este un trafic extrem de aglomerat, de peste 20.000 de mijloace de transport zilnic, necesitatea unei autostrăzi se impune, deja, de la un trafic de peste 16.000 de mijloace de transport zilnic. Această Autostradă de Centură este vitală pentru Bucureşti”, a declarat Ludovic Orban.

El a explicat că, la ora actuală, tranzitarea Bucureştiului se face fie pe actuala Centură, fie prin Bucureşti.

“Traficul de tranzit prin Bucureşti este de până la 20%. Foarte multe mijloace de transport preferă să intre în Bucureşti, neavând Autostradă de Centură şi ştim foarte bine că, dacă o iau pe actuala Centură, este un timp extrem de îndelungat până reuşesc să ajungă la destinaţie”, a declarat Ludovic Orban.

Şeful Executivului a reamintit că studiul de fezabilitate pentru această autostradă a fost realizat în 2008, punctând că lucrările, de la începutul guvernării PNL, sunt “în progres”.

“Dacă ne mai lasă unii cu contestaţiile, care, pur şi simplu, nu fac altceva decât să boicoteze ritmul de construcţie a infrastructurii de transport, vom semna până la sfârşitul anului toate contractele de proiectare şi execuţie pe cele 4 tronsoane de nord. De asemenea, am încredere că vor începe lucrările de construcţie, până la sfârşitul anului, pe toate cete 3 tronsoane din zona de sud”, a declarat Orban.

Premierul a participat, marţi, alături de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la deschiderea oficială a lucrărilor pentru Autostrada de Centura Bucureşti (A0), Sector Sud, Lotul 2, Vidra – Bragadiru.

VEZI ŞI: 

A scris Viorica Dăncilă textul? Moțiunea de cenzură a PSD – maculatură de care râd și baronii ”roșii”

Klaus Iohannis a luat mai multe voturi decât în 2014! Ziua care a îngropat PSD

Leave a reply