duminică, decembrie 8

EXCLUSIV-Declarație Grupul Damen Shipyards: Suntem „aici să rămânem” în România, fapt subliniat de investițiile făcute în ultimii ani în locațiile Galați și Mangalia

0
1317

Ca urmare a seriei de articole apărute în LumeaLiberă.ro, pe tema acţiunilor sindicatului Navalistul, din Mangalia, provocate de anunţul concedierii unui număr de 228 de angajaţi, din cadrul şantierului din acelaşi oraş am solicitat şi am primit din partea grupului Damen Shipyards un punct de vedere.

Protest Mangalia

Iată mai jos, în integralitatea sa, opinia celor de la Damen Shipyards:

Damen Shipyards Group a avut o contribuție majoră în dezvoltarea sectorului maritim din România prin investiții în achiziția, întreținerea și modernizarea șantierelor navale din Galați și Mangalia, precum și prin dezvoltarea Marine Engineering Galați, o companie de proiectare de ultimă generație care are aproximativ 150 de ingineri și proiectează cele mai complexe nave civile și vase produse de Damen în România și în alte regiuni.

În total, acele companii oferă locuri de muncă directe către aproximativ 3.800 de persoane, ceea ce reprezintă mai mult de 30% din numărul total de angajați Damen din întreaga lume.

Damen este mândru de cooperarea de succes din ultimii 25 de ani între șantierele sale românești și, printre altele, treisprezece marine, inclusiv cele din țările NATO și UE.

Damen este o afacere de familie cu un plan de dezvoltare pe termen lung. Prin urmare, suntem „aici să rămânem” în România, fapt subliniat de investițiile făcute în ultimii ani în locațiile Galați și Mangalia.

Cu toate acestea, este de la sine înțeles că Damen trebuie să se adapteze și situației economice a sectoarelor maritime mondiale. Parțial din cauza scăderii cererii din sectoarele offshore și a concurenței crescute a șantierelor navale susținute de stat din Asia, activitățile europene de construcție și reparație navală au scăzut și mai mult în 2020. Impactul pandemiei Covid-19 a exacerbat acest efect. În general, noile comenzi de construcții navale din Europa au scăzut cu 64% în tonaj anul trecut comparativ cu 2019 (în termeni valorici: 40% în scădere).

Ca răspuns, Damen a fost nevoită să anunțe o reorganizare pe 6 iulie 2020, care din păcate a implicat pierderea a 642 de locuri de muncă în Galați și 228 de locuri de muncă în Mangalia. De asemenea, în Olanda, câteva sute de locuri de muncă au fost declarate redundante.

Reorganizarea necesară la Galați a fost deja realizată. Din diverse motive, acest lucru nu s-a întâmplat încă la Mangalia. Am convocat acționarii să decidă până la sfârșitul lunii iunie 2021, asupra programului de restructurare deja propus, care implică în principal personal indirect și de sprijin. Aceasta nevoie de restructurare a devenit chiar mai intensă, pentru a păstra compania în sustenabilitate.

În plus, Damen se poate confrunta cu o lipsă suplimentară de sarcină substanțială de muncă și ar putea fi obligat să ia în considerare măsuri suplimentare care să alinieze în continuare structura costurilor ambelor șantiere cu realitatea economică.

O parte din soluția la această problemă constă în sprijinul substanțial din partea guvernului român, inclusiv a comenzilor de pe piața internă din România. Acest lucru ar putea fi stimulat de accesul neîngrădit atât la programele de achiziții din România, militare, cât și civile, pentru toate companiile de construcții navale din România care îndeplinesc standardele cerute.”

Leave a reply