luni, septembrie 27

EXCLUSIV: “Dacă pentru celelalte sectoare de activitate există şanse reale de a fi cuprinse în PNRR, sectorul naval din câte ştiu nu este inclus”

0
84

 Aceasta este opinia domnului Laurenţiu Gobeajă, preşedintele sindicatului “Navalistul”, din Mangalia. După protestul organizat de cei de la şantierul Mangalia, care viza încercarea de a stopa  concedierea  unui număr de 228 salariaţi, de către  Damen Shipyards Mangalia, site-ul lumealibera.ro a obţinut, în exclusivitate, un mini interviu, din partea liderului acestora. Menţionăm că, până la această oră nu am reuşit a obţine un punct de vedere şi din partea patronatului.

Lumea Liberă: De mult timp există astfel de, sa le numim ”frecuşuri”, intre Sindicat si cei de la Damen?


Lider Sindicat: Da, încă de anul trecut am aflat iniţial din presă apoi am transmis o adresă către Ministerul Economiei referitor la acest subiect si prin răspunsul primit pe care l-am făcut public la momentul respectiv (septembrie 2020) ni s-a confirmat că vor  să disponibilizeze 228 de salariaţi.

Lumea Liberă: Exista vreun temei economic logica ca să poată fi daţi afară cei 228 de angajati?

 Lider Sindicat: Dacă citiţi “Notificarea transmisă sindicatului”  veti regăsi răspunsul la întrebarea dumneavoastră. În notificarea din data de 29.07.2021 se arată că

 

Lumea Liberă:  La finalul documentului dvs se arata că: ”respectarea obiectivelor regăsite la nivelul contractului de management precum și a planurilor operaționale agreate. Mai exact facem referire la angajamentul cu privire la atingerea numărului de 3.000 de salariați în cadrul Damen Shipyards Mangalia…”  deci să întelegem că, printr-o astfel de măsură, cea a concedierii, acest obiectiv nu va putea fi RESPECTAT?

Lider Sindicat: La momentul preluării acţiunilor societăţii de către Damen, iulie 2018 cât şi la ceremonia de inaugurare, Chris Groninger directorul general a declarat public că va creste numărul de salariaţi până la 3000. Acesta a spus-o atât în faţa tuturor salariaţilor prezenţi la ceremonia de inaugurare, cât ţi ulterior în mai multe comunicate de presă.

Lumea Liberă: Care ar fi viitorul unui astfel de domeniu, contrucţia de nave, în Romînia luînd în calcul şi astfel de episoade, nedorite, dar care, în ideea creşterii accentuate a costurilor economice sigur că vor afecta şi acest domeniu?

Lider Sindicat: Perspectivele nu sunt foarte optimiste pe termen scurt şi mediu (probabil cel puţin 2 ani cât va dura această criză sanitară şi economică) toate sectoarele economice sunt afectate inclusiv sectorul naval. Dacă pentru celelalte sectoare de activitate există şanse reale de a fi cuprinse în PNRR, sectorul naval din câte ştiu nu este inclus.

Leave a reply