
CNAIR a semnat marți contractul pentru ultimul tronson al drumului expres Craiova-Pitești. Acesta va avea 32 de kilometri și mai este cunoscută și sub denumirea de ”Autostrada Ford”.
Ministrul Transporturilor a scris pe pagina sa de Facebook că: ”termenul de predare este de 36 de luni”, adică la un calcul simplu asta vine undeva în august 2024, iar atunci se va putea circula în regim de autostradă, de la Craiova, la București”.
Contractul pentru proiectarea și execuția ultimului lot al drumului expres Craiova – Pitești s-a semnat cu UMB, compania lui Umbrărescu – cel mai mare “drumar” din România.
UMB lucrează deja la alte două loturi ale drumului Pitești – Craiova, în lungime de 72 de kilometri. Lotul 4, pentru care s-a semnat acum contractul, era ultimul din întregul traseu.
- Drumul expres Pitești – Craiova este supranumit “Autostrada Ford”
Are această denumire pentru că era cerut, de foarte mulți ani, nu doar de cetățenii exasperați, ci și de constructorul american, care are fabrici de mașini în capitala Olteniei. Ford produce mașini, dar este, la fel ca și Renault la Pitești, în imposibilitatea de a le exporta rapid către Occident, din cauza lipsei infrastructurii.
Legarea Craiovei de Pitești este un prim pas spre soluționarea problemei. Cazul se va încheia în momentul în care va fi definitivată autostrada de pe Culoarul IV paneuropean, care leagă Constanța de granița cu Ungaria, traseul trecând prin Pitești și Sibiu (Valea Oltului).
Până atunci, finalizarea “Autostrăzii Ford” va însemna că românii vor putea ajunge de la Constanța la Craiova în doar câteva ore, scurtând enorm timpul petrecut pe drum.