luni, septembrie 21

De ce s-au trezit negri din coma coronavirus aceşti medici chinezi?

0
662

Corespondenţă din Italia de la Valentina Predoi

Valentina Predoi, Milano

Doi medici chinezi grav bolnavi din cauza Covid-19 s-au trezit din comă cu pielea de culoare închisă. Acum sunt literalmente negri, anunţă Corriere dela Serra!

Pielea lor s-a întunecat mult mai mult decât se aștepta orice medic, așa cum se poate observa în imaginile difuzate de televiziunea chineză de stat, care au fost preluate de mass-media internaționale.

Protagoniștii sunt Dr. Yi Fan și Dr. Hu Weifeng, ambii în vârstă de 42 de ani, medici implicaţi încă din primele zile ale focarului din spitalul central din Wuhan, în ianuarie, în bătălia cu virusul ucigaş.

Cei doi erau colegi cu Li Wenliang, cel care a dat pentru prima dată alarma, apoi a căzut victimă a virusului pe 7 februarie.

Cei doi medici au fost declarați pozitivi pe 18 ianuarie. E posibil ca sursa culorii anormale a pielii să fi fost un medicament sau dezechilibre hormonale datorate afectării ficatului de către virus. Medicii se așteaptă totuşi ca neaşteptata culoare a pielii să revină la normal odată cu restabilirea funcțiilor hepatice normale.

Doctorul Yi, cardiolog, a fost atașat la mașina de asistență de viață numită ECMO timp de 39 de zile. Acum este bine, chiar dacă încă nu se poate deplasa și suferă coșmaruri. Starea Dr. Hu a fost mai severă. Urologul a fost ţinut la pat timp de 99 de zile, iar starea generală de sănătate este încă precară.

Gianni Sava, profesor de farmacologie la Universitatea din Trieste și expert al Societății italiene de farmacologie, a declarat pentru Corriere dela Serra:

„Suntem în lumea ipotezelor: printre medicamentele care au fost probabil utilizate în China, singurul care se știe că dă hiperpigmentare a pielii este clorochina. Asocierea cu unele medicamente poate provoca leziuni hepatice: atunci vorbim de icter hepatic, pielea devine mai gălbuie, mai închisă, mai colorată, dar nu așa de neagră cum se vede în fotografiile respective. Fără să știm ce tratament au folosit, este imposibil să oferim mai multe detalii”.

Dintre terapiile recomandate ca antivirale, riscul modificărilor colorației pielii pentru cloroquina este raportat în fișa tehnică. Cu toate acestea, mai multe rapoarte de caz / serii de cazuri de hiperpigmentare au fost, de asemenea, raportate pentru alte antivirale, cum ar fi ribavirina-interferon alfa. Un studiu francez a raportat apariția hiperpigmentării, totuși la nivelul mucoasei bucale, la 16 pacienți (21% din total) cu hepatită C tratate cu peginterferon alfa-2b și ribavirină, ambele cunoscute ca fiind medicamente fototoxice.

 

Leave a reply