Comisia Europeană ar putea cere înlocuirea benzinei și motorinei cu „e-fuels”
Comisia Europeană a elaborat un plan care ar permite vânzările de mașini noi cu motoare cu ardere internă care funcționează numai cu „e-fuels”, un carburant sintetic neutru din punct de vedere climatic.
Propunerea, obținută de Reuters marți, sugerează crearea unui nou tip de vehicule în Uniunea Europeană pentru mașinile care pot funcționa numai cu combustibili neutri din carbon.
Astfel de vehicule ar trebui să utilizeze tehnologie care le-ar împiedica să conducă dacă sunt folosiți alți combustibili, se arată în proiect. Acesta ar include un „sistem de stimulare a alimentării cu combustibil” pentru a opri pornirea mașinii dacă a fost alimentată cu carburanți neutri în carbon.
Propunerea ar putea oferi producătorilor de mașini o cale de a continua să vândă vehicule cu motor cu combustie și după 2035, data la care va intra în vigoare în UE interdicția privind vânzarea de mașini noi care emit CO2, scrie adevarul.
După luni de negocieri, țările UE și Parlamentul European au convenit anul trecut asupra legii. Însă Ministerul Transporturilor din Germania a surprins alte țări luna aceasta depunând obiecții de ultim moment la lege, cu câteva zile înainte de un vot final care ar fi văzut-o în vigoare.
Cererea principală a ministerului este ca UE să permită vânzările de mașini noi care funcționează cu combustibili electronici după 2035. Ministerul nu a fost imediat disponibil pentru comentarii.
E-fuels, ce sunt?
Un purtător de cuvânt al Comisiei a refuzat să comenteze proiectul de document, dar s-a referit la comentariile șefei UE pentru politică climatică, Frans Timmermans, care a spus săptămâna trecută că orice soluție trebuie să respecte legea de eliminare treptată din 2035 convenită anul trecut.
„Discuțiile sunt în desfășurare între Comisie și autoritățile germane”, a spus purtătorul de cuvânt.
Un oficial al UE a declarat luni pentru Reuters că orice propunere privind înregistrarea mașinilor cu electro-carburanți va fi făcută numai după ce legea de eliminare treptată a motoarelor cu ardere va fi adoptată în sfârșit.
Electro-carburanții sunt obținuți prin sintetizarea emisiilor de CO2 captate și a hidrogenului produs folosind electricitate fără CO2.
Ele nu sunt încă produse la scară. Un studiu publicat marți de Institutul de Cercetare Climatică din Potsdam a constatat că toate proiectele planificate de e-combustibil la nivel mondial ar produce doar suficient combustibil pentru a acoperi 10% din cererea Germaniei de utilizare a e-combustibil în aviație, transport maritim și produse chimice în următorii câțiva ani.
Luni, Ministerul Transporturilor din Germania a declarat că discuțiile cu Comisia despre încheierea planificată a noilor motoare cu ardere din 2035 continuă, dar a adăugat că nu poate spune când s-ar putea ajunge la un acord.
[…] Cum sunt produse? […]