Clujul lui Boc testează autobuzul fără șofer, Bucureștiul lui Firea împinge troleibuzele defecte…

4
5123

În timp ce capitala României e la pământ complet, în ”capitala Ardealului” Primăria lui Emil Boc uimește de la o zi la alta cu tot felul de idei și proiecte inovative.

Este și cazul revoluției din transportul public local, care trece acum la faza de testare a mijloacelor de transport nepoluante. De cealaltă parte, Gabriela Firea a îngropat primul oraș al țării în autobuze cumpărate după criterii numai de clanul de la Voluntari știute, care nu se compară nici pe departe cu flota europeană și eficace din metropola de la poalele Feleacului.

”Propunem o linie zero în zona centrală a orașului, care să fie deservită de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testează în unele orașe europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris. Într-unul sau maximum doi ani putem să testăm, să avem un proiect pilot pe anumite rute bine stabilite și, sigur, pe parcursul dezvoltării tehnologiei vom putea să extindem acest proiect pilot”, a declarat directorul de dezvoltare al municipalității, Ovidiu Cîmpean.

Astfel de proiecte inovative de mobilitate urbană se vor afla printre prioritățile Uniunii Europene, în viitorul exercițiu financiar, a adăugat Cîmpean. Compania de Transport Public (CTP) este cea care gestionează acest serviciu în Zona Metropolitană din Cluj-Napoca.

Continuarea amenajării benzilor dedicate, asigurarea unei flote de transport public 100% electrice până în 2030, extinderea spațiilor pietonale sau realizarea metroului și a trenului metropolitan sunt alte investiții care ar urma să îmbunătățească mobilitatea clujenilor.

Emil Boc, primarul din Cluj-Napoca, a explicat pe Facebook planurile sale privind un transport al viitorului în oraș:

„Transportul public electric de la Cluj – model de bune practici prezentat in cadrul Conferintei europene SET PLAN & ENVE “ Making the energy transition happen locally”; Am testat masina cu hidrogen si autobuzul cu hidrogen.

In cadrul Conferintei SET PLAN & ENVE organizata de catre Comitetul European al Regiunilor si Comisia Europeana, am avut placerea de a prezenta modelul Clujului de transport electric, dar si solutiile de smart city aplicate de catre orasul nostru in vederea cresterii calitatii vietii cetatenilor .

De asemenea, am avut ocazia de a testa noua tehnologie in materie de mobilitate si transport public: masina cu hidrogen si autobuzul cu hidrogen. Aceasta tehnologie a viitorului va contribui decisiv la diminuarea poluarii in orasele noastre si la cresterea calitatii transportului public.”

4 comments

Leave a reply