sâmbătă, ianuarie 18

Cinci secrete pentru a alege o bună afacere

0
1309

Criza pandemiei ne pune deseori pe gânduri. Am pierdut unii jobb-uri, serviciul, alții afaceri…  Dar și lumea se schimbă profund.

Efectele acestei pandemii se resimt pe intreg globul pamantesc și afectează toate categoriile sociale.

Așadar, ne-am gândit că poate fi util să aflăm câte ceva despre „lumea afacerilor”, unele informații care ne pot fi utile, ne pot impulsiona și ghida, mai ales dacă avem un plan sau o idee întreprinzătoare.

Am ales, in acest sens, un articol aparut pe site-ul agerpres, care ne ajută să discernem atunci când am  alege o afacere. Câteva sfaturi pentru o bună selecție a acestora, le aflăm cu ajutorul acestui articol publicat în site-ul agerpres.ro

 

Dacă îți dorești să intri în lumea afacerilor, ai posibilitatea să devii antreprenor prin dezvoltarea unui business de la zero sau prin achiziția unuia deja existent. Cu siguranță, cea de-a doua variantă este mult mai atractivă deoarece, odată cu respectiva companie, vei cumpăra și brandul, clienții, furnizorii, experiența, reputația, know-how-ul sau chiar angajații, nu doar activele fizice ale acesteia. Practic, o afacere la cheie înseamnă să intri în posesia unui pachet complet, iar, pentru asta, nu ai nevoie decât de resurse financiare proprii sau de capital de investiții pe care îl poți obține accesând diverse credite pentru firme. Totuși, preluarea unui astfel de business se poate transforma într-o cursă cu obstacole, dacă nu cântărești bine situația înainte de a lua această decizie. Iată de ce lucruri trebuie să ții cont, ca să nu ai parte de surprize pe parcurs:

Un nou standard internațional în lumea afacerilor | Bizlaw

foto: bizlaw.md

 

1. Află de ce afacerea este scoasă la vânzare

Primul aspect pe care trebuie să-l afli legat de businessul vizat nu este costul, așa cum te-ai fi așteptat, ci motivul pentru care este scos la vânzare. E ceva total obișnuit să fii sceptic cu privire la o astfel de achiziție, iar, în cazul în care proprietarul nu-ți va oferi argumente convingătoare, cu atât mai mult trebuie să-ți pui câteva semne de întrebare. Fără îndoială, niciun viitor antreprenor nu-și dorește să cumpere o afacere la cheie, dar, neperformantă.

2. Verifică echipamentele necesare operării businessului

De regulă, cumpărătorii sunt tentați să accepte valoare de inventar propusă de vânzător. Totuși, acesta este un posibil subiect de negociere, așa că, trebuie să acorzi atenție oricărei examinări a stocurilor. Materialele și produsele inventariate pentru a fi revândute ori folosite în activitatea viitoare a firmei, precum și echipamentele, obiectele de birou și alte bunuri necesare operării afacerii sunt deosebit de importante. Trebuie să le cunoști valoarea reală, să verifici vandabilitatea acestora și să ții cont de starea lor actuală. În cazul în care nu sunt în conformitate cu tot ceea ce îți dorești să cumperi sau nu sunt compatibile cu obiectivele tale de business, stabilește ce îmbunătățiri și modificări trebuie să faci și menționează aceste lucruri în negocierile purtate.

3. Evaluează elementele intangibile ale afacerii

Valoarea multor companii vine și din elemente intangibile, nu doar din bunurile pe care le deține. Așadar, este esențial să iei în considerare reputația afacerii, imaginea pe care aceasta o are în ochii clienților și furnizorilor, brandul, experiența și expertiza angajaților, relațiile cu clienții, furnizorii, autoritățile publice sau mediul de afaceri, în general. Ca să-ți poți forma o opinie referitoare la aceste aspecte, intervievează partenerii de afaceri, verifică informațiile pe internet și în social media sau află părerile clienților despre produsele și serviciile oferite de firmă.

4. Analizează situația financiară

Înainte de a cumpăra o afacere la cheie, este esențial să analizezi cu atenție veniturile estimate pentru perioada următoare. Pentru acest lucru, trebuie să pornești de la situația financiară din trecut la care să aplici o rată de creștere calculată în funcție de industrie și condițiile economice. Prin urmare, evaluează toate documentele legale, contractele de distribuție, de muncă, de vânzare sau orice alte instrumente folosite pentru funcționarea afacerii. Analizează declarațiile fiscale și situațiile financiare din ultimii 2-3 ani ca să determini valoarea netă actuală a businessului, registrele de vânzări, înregistrările, produsele și metodele de plată ca să înțelegi ciclurile prin care poate trece afacerea vizată. De asemenea, nu uita să examinezi creanțele și lista de datorii, dacă există, ca să determini eventualele costuri și acțiuni juridice.

5. Investighează strategiile de marketing

Este absolut normal să știi cum obține proprietarul clienți, care sunt canalele de promovare abordate și care este reacția publicului la instrumentele folosite. Încearcă să te pui în locul unui potențial client, dacă vrei să-ți faci rapid o idee despre modul în care este percepută de către piață afacerea la cheie pe care vrei să o cumperi.

 

O cercetare în prealabil te va ajuta să închei o tranzacție reușită. Dacă optezi pentru achiziția unei afaceri la cheie înseamnă că vrei să depășești anumite etape ce țin de creșterea unui business. De aceea, trebuie să te asiguri că, pe lângă verificările obișnuite ale înregistrărilor financiare, cunoști și alte amănunte ce țin de stabilitatea economică, reputația și activitatea internă a firmei.

 

Leave a reply