Comparativ cu 2019, cu toate acestea, 40% din retailerii omnichannel au răspuns că veniturile lor sunt mai mici în 2020, în ciuda creșterilor la nivelul veniturilor din online, arată sondajul unui motor de căutare online de modă. Ce măsuri au luat agazinele pentru un al doilea lockdown.
Pentru a obține mai multe informații despre modul în care se pregătesc pentru un potențial lockdown în această iarnă motorul de căutare online GLAMI a realizat un sondaj în rândul magazinelor partenere. 63% dintre respondenți sunt magazine cu vânzare exclusiv online; 37% sunt retaileri omnichannel (vânzare online + în magazinele fizice), potrivit startupcafe.
- 52% dintre magazinele online consideră că un al doilea lockdown Covid-19 ar avea un impact pozitiv asupra afacerii lor online și ar duce la creșteri, arată studiul GLAMI.
- comparativ cu 2019, cu toate acestea, 40% din retailerii omnichannel au răspuns că veniturile lor sunt mai mici în 2020, în ciuda creșterilor la nivelul veniturilor din online.
- 44% dintre respondenții la sondaj au declarat că intenționează să investească mai mult în publicitate online anul acesta, comparativ cu 2019.
Magazinele au luat deja măsuri pentru un al doilea lockdown
89% dintre participanții la sondaj au răspuns că au implementat ori sunt în curs de implementare măsuri pentru un al doilea lockdown Covid-19.
Ca parte din aceste măsuri:
- 94% dintre magazine se concentrează pe social media ca un canal de marketing și vânzare profitabil în această perioadă
- 59% au instituit reglementări speciale de siguranță în depozitele lor
- 53% s-au concentrat pe acțiuni de creștere a vânzărilor de Black Friday și în decembrie 2020
- 24% și-au reorganizat lanțurile de aprovizionare, integrând furnizori locali
- 41% au reorganizat și redirecționat bugetele din offline în online, inclusiv prin închiderea unor magazine fizice și prin upgradarea platformelor lor online.
În plus, 1 din 5 magazine online a luat în considerare schimbări în achiziții și sortimentație, inclusiv vânzarea măștilor de protecție, concentrându-se mai mult pe colecțiile de bază și pe mai multă cercetare și dezvoltare în ce privește tendințele.
Strategii pentru creșterea vânzărilor în iarna 2020-2021 – top canale de vânzare
În intervalul noiembrie-decembrie 2020, 56% dintre magazine pregătesc mai multe campanii de reduceri decât anul trecut.
În ceea ce privește strategia lor de marketing și vânzări, magazinele online se vor concentra pe rețelele sociale (Facebook, Instagram), urmate de reclame Google, marketing prin e-mail, marketing de conținut și SEO și marketing afiliat.
Pe de altă parte, colaborările cu influencerii sunt, de asemenea, un canal profitabil luat în considerare de e-tailers, imediat după campaniile de marketing afiliat.
La spectrul opus, publicitatea outdoor și publicitatea radio/TV se clasează pe ultimele locuri.
Trenduri în fashion e-commerce în 2021
În privința celor mai relevante tendințe pentru anul viitor, respondenții au evaluat rețelele sociale drept principalul canal de marketing pentru vânzările online de modă. Moda tip augmented reality și moda sustenabilă sunt alte două tendințe cu tracțiune.