luni, septembrie 27

Cătălin Drulă vrea un alt șef pentru CFR SA

2
1439

Faptul că ministrul Cătălin Drulă vrea a schimba pe actualul Director General, de la CFR SA, Ioan Pintea, cu George Micu, nimeni altul decât,  directorul Autorității de Siguranță Feroviară Română ( ASFR) și membru în Consiliul de conducere al Autorității Feroviare Române (AFER) nu mai reprezintă, pentru nimeni din transporturile feroviare o noutate. Acesta a mai condus această societate pe vremea guvernării PDL. 

Micu si Drulă

Oamenii din sistem știu  deja că Micu, nu este nimeni altul decât omul Ancăi Boagiu și s-a “remarcat” în anii trecuți prin devalizarea companiilor CFR Marfă și CFR SA.


Practic, după ce l-a impus lunile trecute, pe fiul acestuia, Alexandru Micu, pe funcția de director comercial la Metrorex, acum Cătălin Drulă vrea să-i dea o sinecură și tatălui George Micu. Prin revenirea lui George Micu la șefia CFR SA, specialiștii din domeniu sunt de părere că ” este ca și cum ai pune lupul paznic la oi!”

  • Micu a luat un bonus ilegal de 60.000 de euro de la CFR Marfă

Curtea de Conturi a României a constatat în 2014, că George Micu a încasat ilegal în perioada iunie 2013 – 15 ianuarie 2014, ca director general al CFR Marfă, suma de 231.644 de lei, iar ca membru CA încă vreo 37.026 de lei, adică în total 268.700 de lei, reprezentând circa 60.000 de euro.

Ulterior,  el a fost recompensat de către cumătrul său, George Buruiană, ajuns în acea perioadă director general al CFR Marfă, cu un post călduţ în cadrul companiei.

  • Tupeul  lui George Micu

Presa a semnalat de mai multe ori, la acea vreme, că George Micu, protejatul şi favoritul Ancăi Boagiu şi fost manager privat al CFR SA în mandatul de ministru al Transporturilor a lui Relu Fenechiu, are un tupeu incredibil. Așa se face că, în 2014, el a dat în judecată societatea CFR SA la Curtea de Arbitraj Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României pentru recuperarea unor drepturi băneşti din perioada cât a fost manager general al companiei.

Practic, George Micu considera că mai are de încasat de la CFR SA suma de 101.232,05 de lei, adică circa 23.000 de euro. Ulterior, însă George Micu s-a răzgândit, și printr-un aranjament cu iz penal, a vrut să recupereze, prin instanță, de la CFR SA, nici mai mult, nici mai puțin, de 800.000 de euro.

Atunci, George Micu a dat în judecată CFR SA prin intermediul casei de avocaţi “Leaua şi asociaţii”. Adică, exact aceeaşi casă de avocaţi pe care George Micu o angajase să reprezinte compania la procesele aflate pe rolul instanţelor, deşi CFR SA avea direcţie juridică.

Mai mult, protejatul Ancăi Boagiu, îl numise când era manager privat la CFR SA, în funcţia de director juridic, pe un avocat de la “Leaua şi asociaţii”– Bogdan Albu.

Dar ce să vezi? Micu s-a judecat cu CFR SA şi a fost reprezentat de un avocat de la “Leaua şi asociaţii”, însă fără succes, pierzând fără drept de apel procesul.

Ordinul Ministrului

  • Sindicatele se opun acestei numiri

Acest subiect a împărțit deja lumea feroviară în mai multe tabere, sindicatele opunându-se vehement unei astfel de decizii.  Aceștia vin cu propriul lor argument

”O astfel de numire  nu ar face decât să spună ”pa” independenței organizatorice existente prin actualele statute, încă în vigoare” este de părere Iulian Măntescu, liderul Mecanicilor de Locomotivă, din România

Aceeași opinie a avut-o, la sfârșitul acestei săptămâni și un alt lider sindical, Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), la B1TV.

2 comments

Leave a reply