sâmbătă, decembrie 7

Avertisment UNICEF: „Există riscul de a avea o „generaţie pierdută” pe măsură ce pandemia se prelungeşte”

0
708

UNICEF a tras un semnal de alarmă joi în ce priveşte riscul de a avea o „generaţie pierdută” pe măsură ce pandemia se prelungeşte şi continuă să afecteze educaţia, alimentaţia şi sănătatea copiilor, informează dpa.

Într-un nou raport, agenţia ONU arată că, la nivel global, copiii şi adolescenţii reprezintă 11% din cazurile de infectare cu noul coronavirus.

În decursul pandemiei de COVID-19 a existat un mit persistent conform căruia copiii sunt foarte puţin afectaţi de această boală. Nimic nu ar putea fi mai departe de adevăr„, a subliniat directorul executiv al UNICEF, Henrietta Fore, într-un comunicat de presă.

Ea a remarcat că perturbările produse unor servicii de sănătate şi sociale esenţiale şi ratele în creştere ale sărăciei constituie cea mai mare ameninţare pentru tânara generaţie, relatează agerpres.

„Cu cât criza se prelungeşte, cu atât mai mare va fi impactul asupra educaţiei, sănătăţii, nutriţiei şi bunăstării copiilor. Viitorul unei întregi generaţii este în pericol„, a avertizat Henrietta Fore.

Raportul a constatat o reducere a acoperirii cu servicii de sănătate într-o treime din cele 140 de ţări evaluate, în special din cauza temerii de infectare, fiind afectate vaccinările de rutină, asistenţa în ambulatoriu şi serviciile de sănătate a mamei.

La nivel global, 265 de milioane de copii nu mai beneficiază de hrană la şcoală, iar încă 5-6 milioane de copii cu vârste sub 5 ani (o creştere de 14%) vor suferi de malnutriţie acută în acest an, mai ales în Africa subsahariană şi în Asia de Sud.

Raportul UNICEF mai previzionează că, până la mijlocul anilor 2020, încă 150 milioane de copii vor ajunge în sărăcie multidimensională.

Tot UNICEF avertizează că „o perioadă de 12 luni cu perturbări severe ale serviciilor şi de malnutriţie în creştere” ar avea drept consecinţă „un număr estimat de încă 2 milioane de decese în rândul copiilor şi 200.000 de copii născuţi morţi”.

Leave a reply