AUR a folosit masiv Facebook. Mesaje tip ”Cambridge Analytica”, plasate țintit, promovare intensă, filmuțe

5
3297

Și în alegerile din România e posibil să fie existat un caz tip ”Cambridge Analytica”: investiții masive în mesaje țintite, care au ajuns la un public în general dezamăgit de viață, cum s-a întâmplat și în cazul BREXIT.

Fostul președinte Traian Băsescu a dezvăluit luni seară, la Digi, că promovarea intensă pe internet a AUR ar avea legătură cu ”turnul de troli” din Rusia, Sankt Pettersburg.

Băsescu a spus că nu are dovada, dar că metoda a fost folosită intens în alegerile din SUA și în ruptura Marii Britanii de UE.

Redacția LUMEALIBERA.ro a primit un mesaj din partea unui cititor din Iași, căruia i-a ”intrat pe gât” un mesaj de promovare a AUR ce probează punctul afirmațiile lui Traian Băsescu.

Mesajul a fost primit vineri, cu două zile înainte de alegeri, deci momentul ideal pentru a influența alegătorii

 

Băsescu vede brațul Moscovei în folosirea de către AUR a mesajelor țintite pe Facebook

”Am văzut multe figuri cu ochii oblici pe-acolo. E un turn înalt de troli la Sankt Pettersburg. Nu exclud să se fi băgat și în România. S-au băgat și în Brexit, și în alegerile din SUA (n.r. – ajutându-l pe Donald Trump), de ce să nu se fi băgat și în România? Acest lucru mă obligă să gândesc măcar. Dar nu am nicio dovadă, acest lucru este o speculație, însă sunt lucruri care mă pun pe gânduri, pentru că au beneficiat de mari investiții pe internet. Și au avut o campanie agresivă în Diaspora, au luat steagurile, s-au dus cu ele peste tot…”, a spus Traian Băsescu într-o intervenție skype la Digi.

Fostul președinte a afimat că procedeul folosit de ruși a fost utilizat și în scandalul Cambridge Analytica, prin care mesaje mincinoase, plătite pe Facebook, au ajuns la cetățenii britanici și, repetate insistent, i-au convins pe mulți să voteze ruptura de UE.

Rusia a fost prima interesată să distrugă relația Marii Britanii cu Europa, pentru că scopul ei este să creeze tensiuni și crize pe continent.

Băsescu sugerează astfel că investițiile masive făcute de cei de la AUR pe internet, cu filmulețe și postări trimise masiv și cu dedicație către mulți români, au avut în spate expertiza Rusiei în domeniu.

Riposta utilizatorilor Facebook: ”diferența o face școala”

Supărați că unii români au picat în capcana întinsă de trolii AUR, unii utilizatori Facebook încearcă să se răzbune cum pot pe această operațiune de manipulare prin rețele de socializare.

Iată ce a scris utilizatorul cu numele Vladimir Yorgo, alături de o imagine în care este comparat votul pentru Cristian Diaconescu – un model de calitate umană și intelectuală – și Diana Șoșoacă (foto jos).

Aceasta din urmă este senatoare aleasă pe listele AUR, devenită celebră pentru isteria mesajelor ei în spațiul public, promovarea unor teorii ale conspirației pe care le pot crede doar cei ușor de manipulat și legături oculte cu lideri ai Bisericii Ortodoxe, aliata omoloagei sale din Rusia.

”Cum au votat românii, asta este mentalitatea unora
Diferența o face școala
Păcat de PMP! Trist!!”

 

 

Investigație LIBERTATEA: o nouă dovadă de folosirea ”bulelor” Facebook

George Simion, liderul grupării AUR, a strâns adepți pe care i-a dus ca pe turmă la acțiuni de protest dragi Moscovei. Protestele au fost acțiuni clare de destabilizare internă a României

Succesul AUR în mediul online a fost explicat de copreședintele Claudiu Târziu într-un interviu pentru Pagina de Media, unde a declarat că a lucrat cu o companie specializată pe online, dar nu de tip Cambridge Analytica, firmă britanică de consultanță politică care ar fi folosit datele utilizatorilor pentru a influența votul în favoarea lui Donald Trump sau a Brexit.

Dar explozia formațiunii politice în online arată exact contrariul: AUR este rezultatul folosirii masive a Facebook cu mesaje de promovare a fake news, a urii, a violenței, a intoleranței, adică exact motivele pentru care liderii companiei au fost anchetați în Congresul SUA.

Deși are un cont cu mai puține like-uri decât oricare dintre politicienii cunoscuți, Iohannis, Băsescu sau Ponta, liderul AUR a înregistrat în ultimele săptămâni o activitate enormă pe Facebook, dezvăluie Libertatea.

Pe 6 decembrie, înainte de rezultate, când interacționa cu fanii săi, nu cu noi oameni atrași de surpriză, numărul de interacțiuni pe Facebook-ul lui Simion era de 4 milioane în ultima săptămână, de 6 ori mai mult decât președintele Klaus Iohannis.

”AUR are la vârf lideri care știu să folosească marketingul de tip guerrilla”

„Pe subiectele profund polarizante și extreme pe alocuri, de tipul antiavort, antigay, antimască, fenomenul de viralizare în grupe de useri cu opinii foarte similare este și mai accentuat. AUR are la vârf lideri care știu să folosească marketingul de tip guerrilla, de tip grafitti, ultras etc. nu doar online, iar temele lor sunt cu potențial de viralizare foarte mare, așa se explică cifrele mult mai mari versus politicienii plicticoși, atenți la cuvinte, formali”, a spus Dragoș Stanca, expert digital media.

VEZI ŞI:

Mesajul de aducere aminte al lui Mălin Bot pentru cei care au votat cu AUR

Cine se aseamănă se-adună. AUR, luat în brațe de televiziunile de casă ale PSD. Simion, lângă ”Morsa Competentă”

Dinastia AUR: soț-soție, fiu-tată, tată-fiică, frați, soacră. Meritocrația, principiu fundamental în programul AUR

5 comments

Leave a reply