ANAF-ul vizează distrugerea firmelor româneşti de transport internaţional
Sunt de părere patronatele transportatorilor rutieri, iar asta doar prin simpla măsură de ”impozitare a diurnelor șoferilor”!
Nemulţumirea faţă de practica ANAF de a impozita diurnele şoferilor, inclusiv reatroactiv pe o perioadă de 5 ani, i-a adus împreună în conferinţa de presă de joi, pe reprezentanţii a şapte asociaţii patronale ale transportatorilor rutieri: Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), Asociaţia Transportatorilor de Mărfuri din Bucovina (ATM Bucovina) şi Asociaţia Transportatorilor Rutieri „Apulum” Alba Iulia.
Aceștia, la unison, mai cred că: ”din păcate, în timpul cât durează întâlnirea noastră, o firmă de transport pune lacăt la uşă. În cel mai bun caz, dacă nu dă faliment, acel investitor se gândeşte să se mute în Ungaria sau în Slovacia. Oare asta îşi doreşte Guvernul României, de nu intră în dialog cu noi? (…) Facem concurenţă tuturor firmelor din vestul Europei. În măsura în care noi vom fi impozitaţi cu diurnele, nu vom mai face faţă concurenţei din Ungaria, Polonia, Slovenia şi din alte state, inclusiv din statele vestice, unde diurna este scutită de taxe salariale. (…) ”
”Doar în ultimele luni suntem martorii unor acţiuni concertate ale statului român, inclusiv ale ANAF, care vizează fără echivoc distrugerea transportului românesc prin impozitarea retroactivă pe cinci ani a diurnelor”, a afirmat preşedintele APTE 2002, Dorin Jurjuţ.